Beranda » Buang Latar Belakang Foto Boleh Dilakukan Secara Automatik

Buang Latar Belakang Foto Boleh Dilakukan Secara Automatik

Mengeluarkan latar belakang gambar boleh menjadi kerja yang membosankan. Walaupun anda mempunyai sedikit kemahiran reka bentuk grafik. Namun, sekarang ada cara untuk membuang latar foto dengan mudah, cepat dan automatik. Sesiapa sahaja boleh melakukannya.

Dengan membuang latar belakang foto, anda boleh melakukan banyak perkara kreatif. Contohnya membuat poster atau membuat pelekat untuk WhatsApp dan Telegram . Lalu, bagaimana caranya?

Apa yang Perlu Diperhatikan Semasa Mengeluarkan Latar Belakang Foto

Ya, ada beberapa perkara penting yang mesti dipertimbangkan agar proses ini berjalan dengan optimum. Sebesar mana aplikasi ini, masih ada batasan kemampuan.

  • Pilih gambar yang tajam.
  • Pilih foto dengan cahaya dan kontras warna yang mencukupi (terdapat perbezaan yang jelas).
  • Pilih foto dengan saiz dan kualiti yang mencukupi.
Keluarkan Latar Belakang Foto Lebih Mudah Daripada Yang Anda Fikirkan

Mari mencubanya dengan foto di bawah. Anda dapat lihat, ketajaman gambarnya bagus. Perbezaan cahaya dan warna agak berbeza. Namun, terdapat beberapa bahagian yang sukar seperti rambut dan tapak kaki (yang warnanya serupa dengan latar belakang)

Alat yang kami gunakan adalah aplikasi web. Anda boleh membuka remove.bg dalam penyemak imbas.

Di sana, hanya ada satu arahan: Muat naik foto atau letakkan pautan gambar. Selepas itu aplikasi akan melakukan proses penyuntingan secara automatik .

Hmm, bunyinya terlalu mudah. Adakah hasilnya memuaskan? Ya, cukup memuaskan. Aplikasi ini berjaya mengenali latar belakang dan menghapusnya dengan cukup baik. Nah, memang ada beberapa bahagian yang hilang, kerana warnanya terlalu dekat dengan latar belakang .

Tetapi secara keseluruhan – terutamanya jika anda memilih foto dengan lebih kontras – aplikasi ini dapat membuang latar belakang dengan cepat dan sangat mudah. Bandingkan dengan jika anda melakukannya sendiri (bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai dan dapat menggunakan Photoshop).

Bagaimanapun , untuk menjadi lebih sah, saya juga pernah mencuba dengan gambar lain.

Ya, hasilnya masih bagus. Di atas rata-rata dan cukup memuaskan.

Jadi, seperti yang saya nyatakan di atas. Dengan membuang latar foto automatik ini, semua orang dapat melakukannya. Tunggu apa lagi? Sila cuba.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *