Beranda » 5 Program Penyunting Audio Percuma Terpilih

5 Program Penyunting Audio Percuma Terpilih

Program Penyunting Audio

Masih mencari program penyunting audio ? Mungkin mahu menggunakan yang percuma? Di sini kami telah memilih beberapa program atau aplikasi penyunting audio percuma.

Dalam dunia digital semua, program penyunting audio  sering diperlukan. Boleh hanya untuk membuat nada dering , atau untuk merakam muzik. Selain itu, ia dapat merakam suara, mengedit, memberi kesan, dan menyokong pelbagai format audio.

Mari kita lihat, apa yang boleh menjadi pilihan.

Audacity (Windows, Mac, Linux)

Audacity-Macosx

Audacity mungkin merupakan program penyunting audio yang paling popular di dunia. Di samping itu, program ini dianggap paling senior. Ini tercermin dalam penampilannya – yang entah mengapa – masih terlihat kuno.

Audacity mempunyai banyak ciri. Seperti perakam suara (baik dari mikrofon atau pengadun), mengimport dan mengeksport pelbagai format audio, menyokong pelbagai kualiti audio, menyokong fungsi edit, mempunyai banyak kesan, dll. Salah satu kelebihan lain dari Audacity ialah ia dapat dikendalikan sepenuhnya dengan papan kekunci , dan menyokong pelbagai jalan pintas arahan.

Studio One Prime (Windows, Mac)

Studio One adalah produk stesen kerja audio digital (DAW) dari PreSonus. Nama ini adalah pengeluar pelbagai produk (baik perkakasan dan perisian ) yang memfokuskan pada proses kreatif berasaskan audio. Studio One Prime adalah versi percuma. Sementara versi berbayar dijuluki Studio One Artist dan Studio One Professional.

Studio One menyokong pelbagai trek , instrumen maya , dan saluran FX . Tetapi Studio One Prime – sebagai versi percuma – mempunyai batasan. Salah satunya tidak dapat mengeksport ke format FLAC dan MP3 (termasuk eksport langsung ke SoundCloud). Oleh kerana program ini adalah program penyuntingan yang kompleks dan canggih, versi percuma dapat dianggap sebagai versi demo.

Podium (Windows)

Podium adalah program stesen kerja audio digital untuk Windows oleh Zynewave. Program ini tersedia dalam versi percuma dan komersial. Seperti Studio One, Podium adalah program penyuntingan rakaman dan audio yang kompleks dan canggih.

Untuk versi percuma, terdapat batasan. Contohnya MIDI terhad kepada satu input dan output , tidak ada pengadun 64-bit, tidak ada pemalam berbilang pemprosesan , dll. Juga, kemas kini ke versi percuma Prodium akan lebih lambat daripada versi komersial.

Oceanaudio (Windows, Mac, Linux)

Ocenaudio adalah program penyunting audio merentas platform ; baik pada Windows, Mac, dan Linux. Program ini mengutamakan kemudahan penggunaan dan prestasi yang optimum. Beberapa fungsi yang biasanya memakan masa (seperti membuka dan menyimpan fail audio) dilakukan di latar belakang sehingga pengguna masih dapat melakukan hal lain.

Ocenaudio menyokong Teknologi Studio Maya (VTS) seperti pemalam. Program ini juga menawarkan pratonton masa nyata yang menunjukkan hasilnya dengan segera apabila kita mengubah sesuatu (misalnya penyamaan ).

HyaWave (Aplikasi Web)

HyaWave adalah aplikasi rakaman suara dan penyunting audio dalam talian . Aplikasi ini menyokong rakaman suara melalui mikrofon , fungsi seret & lepas fail audio, juga dikendalikan dengan papan kekunci . Selain itu, HyaWave juga dilengkapi dengan pelbagai kesan seperti Menguatkan , bentuk gelombang bit penghancur , kelewatan maklum balas , dan lain-lain Kita juga dapat mendengar hasilnya terlebih dahulu ( prelisten ) sebelum melaksanakan keputusan akhir.

HyaWave hadir dengan gaya Reka Bentuk Bahan, dan dapat langsung menghantar hasil akhir melalui URL atau media sosial Facebook dan Twitter. Kerana aplikasi ini adalah aplikasi web, HyaWave dapat diakses di mana saja dan kapan saja, hanya melalui penyemak imbas web . Sekiranya anda mencari  aplikasi penyunting audio percuma yang paling mudah dijangkau, HyaWave boleh menjadi pilihan tepat.

Itulah beberapa program dan aplikasi penyunting audio percuma kami yang terpilih. Sudah tentu, jika ada maklumat yang salah atau anda mempunyai pilihan lain, sila beritahu kami melalui ruangan komen. Saya harap ini dapat membantu.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *