Beranda » Tidak dapat Login ke Akaun Facebook? Cubalah Langkah-Langkah Ini

Tidak dapat Login ke Akaun Facebook? Cubalah Langkah-Langkah Ini

login facebook akaun

Tidak bolehkah anda log masuk ke akaun Facebook anda? Tenang, jangan panik dulu. Facebook menyediakan beberapa cara untuk membantu log masuk ke akaun pengguna, baik di komputer dan di aplikasi telefon pintar.

Baiklah, dengan bertambahnya jumlah media sosial atau pelbagai perkhidmatan lain, kita dapat dengan mudah melupakan nama pengguna atau kata laluan akaun yang dimaksudkan. Ia cukup masuk akal.

Sebagai langkah berjaga-jaga, kami mengesyorkan agar anda menggunakan aplikasi pengurus kata laluan . Dengan cara itu anda dapat mengakses pelbagai aplikasi, perkhidmatan, atau laman web dengan lebih mudah.

Tetapi bagaimana jika anda lupa nama pengguna dan kata laluan anda sehingga anda tidak dapat log masuk ke akaun Facebook anda? Mari kita lihat penyelesaiannya satu persatu.

Cara Masuk ke Akaun Facebook

1. Pulihkan akaun Facebook dengan tetapan semula kata laluan

  • Pergi ke halaman carian akaun: https://www.facebook.com/login/identify .
  • Masukkan alamat e-mel atau nombor telefon anda untuk mencari akaun anda.
  • Sekiranya akaun dijumpai, akan ada pilihan untuk mengirim kod untuk menetapkan semula kata laluan melalui e-mel atau sms.
  • Pilih satu.
  • Sekiranya anda telah menerima kod tersebut, masukkan sebagai tanda pengesahan.
  • Tetapkan semula kata laluan atau kata laluan akaun Facebook.

2. Gunakan Ciri Rakan Yang Dipercayai

Rakan yang dipercayai adalah ciri keselamatan dengan berkongsi kod keselamatan dengan beberapa rakan anda. Anda boleh menggunakan kod tersebut untuk masuk ke akaun Facebook anda sekali lagi.

3. Laporkan Jika Disyaki Diretas (Diretas)

Sekiranya anda fikir akaun anda telah diretas atau diretas , anda boleh melaporkannya ke Facebook. Pergi ke laman https://www.facebook.com/hacked untuk melaporkannya.

facebook diretas

facebook diretas

Facebook akan meminta anda menyemak aktiviti log masuk terakhir anda dan menukar kata laluan anda. Sekiranya alamat e-mel anda berubah, Facebook akan menghantar pautan khas ke alamat e-mel lama.

Petua Sekiranya Anda Lupa E-mel atau Nombor Telefon di Facebook

Alamat e-mel dan nombor telefon adalah dua perkara yang pasti ditanya ketika anda ingin memulihkan akaun. Sekiranya anda lupa alamat e-mel atau nombor telefon yang anda gunakan semasa mendaftar ke Facebook, cubalah beberapa petua di bawah.

  • Minta rakan untuk membuka profil akaun anda dan lihat di bahagian ‘ Tentang ‘ dan hantarkan maklumat alamat e-mel dan nombor telefon anda di sana.
  • Cuba masukkan semua alamat e-mel atau nombor telefon yang anda miliki satu persatu di halaman Cari Akaun (lihat langkah pertama untuk memulihkan akaun Facebook).
  • Cuba masukkan nama pengguna. Nama pengguna adalah alamat URL profil Facebook yang diperibadikan. Sebagai contoh:https://www.facebook.com/rambov
  • Cuba masukkan variasi nama anda, sekiranya anda mendaftar dengan nama panggilan atau nama panggilan.

Baiklah, semoga anda dapat masuk ke akaun Facebook anda sekali lagi. Selamat maju jaya dan salam sukan!

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *